gårdagen

Godmorgon, är allt bra med er? Med mig är det bra, har sovit ut lite nu, så är redo att berätta lite kort om igår.
Vi plockade upp Linnea & Anna strax efter kl 8, sen åkte vi mot Liseberg. Kom in på själva Liseberg runt halv tolv. Åkte ngr grejer, bl a Spinrock och Hanghai, och sen åt vi. Sen på eftermiddan så hade vi bokat Quick pass-tider. Quick pass är ngt som är nytt för i år. Om man köper åkpass på internet ngn dag innan, så kan man även boka Quick pass. Det betyder att vid en bestämd tid vid en viss åkatraktion, så kan man bara gå in och slipper stå i kö. ( Finns mer om det på Lisebergs hemsida ). Så på Balder, Kanonen, Kållerado, Flumride och Lisebergsbanan slapp vi stå i kö! Superskönt verkligen. Det var massor med folk på Liseberg igår, så det var nästan tur att vi hade det, annars hade vi knappt hunnit åka allt vi ville. Men vi bara gled förbi alla köer som hade tagit upp till en timme, och folk glodde lite haha.
När vi hade åkt alla dom så gick vi till delen som ligger några trappor upp. Åkte Uppswinget och Höjdskräcken (y) Sen åkte vi hem efter att ha ätit, efter sju nån gång. Man blir rätt trött efter en dag där, och framför allt trött i fötter och ben, så det var rätt lagom.
Har ni några favoriter på Liseberg? Eller ni kanske hellre åker till Grönalund?

Förut tyckte jag bäst om alla bergochdalbanor. Visst, dom är roliga fortfarande, men Kanonen är inte så härlig direkt, utan lite mer äcklig. Mina favoriter i år är Spinrock, Uppswinget och Höjdskräcken. Speciellt Uppswinget och Höjdskräcken är jättehärliga tycker jag. Jag sitter och njuter verkligen, och jag älskar känlsan på Höjskräcken när man åker ner.
Och på typ alla grejer vi åkte, så var det en del som skrek av ren skräck, medan vi tre satt och tjöt av garv HAHAHA.
Älskar er tjejer ♥
Man kan inte säga att jag var aktiv direkt och tog en massa bilder igår. Jag tog en haha.
Nu ska vi strax åka och äta lunch hos farmor och farfar. Hörs senare :)

Kommentarer
Postat av: li

min favorit ä nog balder :) <3

2010-08-01 @ 19:55:33
URL: http://liforsen.blogg.se/
Postat av: li

och lisebergsbanan :)

2010-08-01 @ 19:56:10
URL: http://liforsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0