Dag 9 - min tro

Jag har ju hört berättelser från bibeln i skolan och så, ni vet om Moses och Jesus och allt, jag har varit med på julspel i skolan och jag har lärt mig en del om kristendomen, så på så sätt har jag väl blivit påverkad. Men ju mer jag har hört om Gud och kristendomen ju mindre tror jag på det. Så nej, jag har ingen speciell tro, utan jag är ateist.

Däremot så har jag full respekt för alla religioner och typer av tro. Jag kan tänka mig att om jag hade det riktigt svårt, inte hade något hem eller mat, så skulle jag nog tro på Gud. På så sätt förstår jag att många människor, även sånna som inte har det svårt, har en stark tro.
Något som jag är tacksam för dock är julen. Vad vore man utan det? Även om man kanske inte tänker på att det från början är Jesus födelse vi firar, jag tänker absolut inte på det, så tror jag att många människor skulle tycka att det vore väldigt tomt utan julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0