äventyr äventyr!

Ja, idag har det blivit en hel del äventyr. Imorse var bussen jätteseg, och när den bara blev mer och mer sen så förstod vi att det skulle bli ganska tight för oss om vi skulle hinna. Anledningen till att vi inte så gärna kom för sent var att vi skulle kolla på film tillsammans med en annan klass första lektionen, så det hade inte varit superkul att komma inspringande försenad i klassrummet när det var dryg 60 andra där ;) Tillslut kom den fram en kvart för sent iallafall, så vi fick springa till skolan. HAHAH, herregud vad jag garavde. Jag asgarvade ända från när bussen var vid trädgårdstorget tills vi stod utanför klassrummet. Vi hann precis till lektionen.
Hade svenskprov sen, det gick ganska bra tror jag.
Efter skolan så fick jag och Ebba gå genom snöstorm för att komma till busshållplatsen, lagom mysigt. Sen var bussen mer än 20 minuter försenad, så vi fick ta en annan som åker värsta omvägen. Vad är det som gör att alla bussar var så sena idag? Det är inte halt, det är skottat på de flesta vägarna och mycket snöar det inte, det är mest att det blåser ju. Aja, kom hem tillslut iaf, stelfrusen efter att ha stått ute i en halvtimme och mina tår var alldeles vita. Har bytt om till myskläder nu, ska strax göra varm choklad och försöka tina haha.

Är det någon mer som har haft problem att komma hem idag? Är det likadant som i Linköping på andra ställen, när det gäller bussar och snö?


Vi hörs, puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0