I AM NUMBER FOUR

Hej allihopa! Är allt bra med er?
Med mig är det tip top. Hann dock inte skriva något innan vi åkte förut. Efter att ha varit hemma hos Anna så stack vi hem till mig och åt och sen vidare till bion. Efter att ha hämtat biljetter osv så fick vi en hel del tid över, så vi hann träffa en och annan person. När vi kom in och filmen precis börjat var vi lite osäkra på om vi kommit in på rätt film. Hahahh, snacka om jobbigt om man kom in på fel? Men det visade sig vara rätt ändå.
Det är lite svårt att säga vad man tyckte om filmen egentligen, men jag tyckte att filmen var både bra och dålig. Själva idén, storyn, tycker jag var bra; en kille som vet att han är nästa som kommer bli dödad, och är därför ständigt på flykt. Han får aldrig chansen att lära känna någon eller riktigt känna sig hemma, utan han måste genast flytta igen och tvingas anpassa sig hela tiden. Men sen efter ett tag så tycker jag att det blev lite väl överdrivet, när det kom massa äckliga, skalliga gubbar med gälar och huggtänder och flygande slämmiga monster. Det blir bara överdrivet och löjligt så tillslut sitter man bara och skrattar åt det. Och sen när folk står och skjuter eld och shit blir också lite töntigt efter ett tag. Men det är förstås olika, vissa gillar övernaturliga saker i filmer och andra inte. Jag tycker det kan vara coolt om det är någon lite häftig och övernaturlig grej, men sen räcker det. Allt det där med monster och flygande grejer, den biten skippar jag gärna.
Jag tycker ändå att man borde se filmen, trots att den hade en del överdrivna och skrattretande saker så tycker jag att den värd att se just för att storyn var så bra.
Kom hem för ett tag sedan och nu har jag tänkt sova rätt så snart. Hoppas att ni har haft en bra kväll allihopa, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0