MACARONS

Igår provade jag något nytt när det gäller bakning, jag gjorde nämligen mina egna macarons! Choklad-hasselnöts macarons för att vara mer exakt.
Det var inte så svårt som jag först trodde, utan det enda trickiga var att veta hur länge de skulle vara i ugnen utan att bli för lösa eller för torra.
Vissa blev rätt misslyckade, de sprack och gick sönder, medan vissa blev riktigt fina. Något de alla hade gemensamt i alla fall var att det blev otroligt goda! Nästan godare än de jag ätit förut, om jag får säga det själv ;)
Om det är någon som vill ha receptet så är det bara att säga till så lägger jag upp det här :)

Kommentarer
Postat av: Ebba

det vore kul om du kunde lägga ut receptet :)

2011-04-10 @ 12:43:38
Postat av: ullis(k)

lägg ut receptet!:D

2011-04-10 @ 20:03:19
URL: http://ulrikaschildt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0