det du länge sprungit ifrån lär tillslut komma ikapp dig

Redan innan skolan och allt har dragit igång igen så börjar jag längta mig bort. Hur kommer detta sluta?

Nu står det plötsligt någorlunda klart för mig; i morgon är det skola igen. Efter två månaders otroligt skön ledighet så tvingas man avvänja sig från alla slappa dagar och sovmornar och istället komma tillbaka till vardagen, tidiga mornar, plugg, alla måsten och alla tider att passa. Allt det man så länge försökt undvika står plötsligt mitt framför en och det finns bara en utväg. Vad finns i tankarna just nu då? En röst som skriker nej, nej och återigen nej.

Som jag ser det finns det två alternativ man kan välja på. Antingen kan man hålla kvar i de sista tecknen på sommar, sista riktigt värmande solstrålarna och de sista lediga och sköna dagarna, och på något sätt försöka ha kvar det så länge som möjligt. Försöka ta det där med att komma tillbaka till vardagen lite kallt till en början, och så fort man får en ledig eftermiddag eller helg så kan man få fram den där härliga känslan igen och tycka att det visst fortfarande känns som sommar. Annars kan man helt enkelt möta den där oundvikliga hösten rakt i ögonen. Ta allt som det kommer, acceptera att sommaren så småningom försvinner och göra det bästa av det helt enkelt.

Jag tror att jag kommer försöka mig på att kombinera dessa två alternativ. Även fast sommaren har gått riktigt fort, så känns det ändå på något sätt som att det är dags snart. Visst är det lite skönt att komma tillbaka och följa sina rutiner och för det mesta veta vad man har framför sig. Även fast jag tycker denna varma årstid kunde fått vara ett bra tag till.

Nej, nu vill jag inte tänka på detta mer. Trots allt tvingas jag ju att hoppa upp tidigt i morgon för att dra mig mot skolan, och det räcker bra det. Även fast jag kommer tvingas förbereda en del ikväll, förbereda mig mentalt för att så mycket som möjligt undvika chock i morgon och tvingas ställa en väckarklocka. Nu har jag en sista kväll kvar innan allt drar igång igen, och jag ska börja med att träna.
Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter toppen! Det är fint med mig med förutom åskan som bullrar, usch jag hatar det! Kramar =)

2011-08-17 @ 17:43:44
URL: http://fashiontwisted.com
Postat av: amelie och malin

Hoppas du haft en bra dag :)

2011-08-17 @ 18:41:15
URL: http://somethingyoulike.blogg.se/
Postat av: anna

så fin emilia !

2011-08-17 @ 21:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0