Canon Powershot SX30 IS

Okej, här kommer lite mer fakta om min kamera, vad jag tycker om den osv.
Det är som sagt en Canon Powershot SX30 IS. Den är som ett mellanting mellan en systemkamera och kompaktkamera, vilket passar mig jättebra. Den har massor av inställningar och funktioner, det finns hur mycket som helst att lära sig om den, samtidigt som den har ett bra autoläge, ett antal effekter man kan välja emellan, såsom fishyeyeeffekt, superintensiva färger och miniatyreffekt, och den är inte heller lika stor som en systemkamera och därför lättare att bära med sig. Den har exremt bra zoom på 35 ggr optisk, bra bildstabilisator, 2,7 tums vridbar skärm vilket är smidigt om man ska filma eller fota i annorlunda vinklar, en brännvidd på 24-840 mm och en sensorupplösning på 14,1 megapixlar.
Jag har som sagt inte haft tillfälle att testa den så jättemycket än, men de intryck jag har fått av den än så länge har varit väldigt bra och jag har inget dåligt att säga om den. Längst ner i detta inlägg är det ett par bilder jag har tagit med kameran. Bilderna är endast smått redigerade efteråt.
Kameran passar utmärkt för dig som vill ha något mer än en kompaktkamera men ändå inte vill tvingas lära dig mängder av funktioner och inställningar för att få till bra bilder. Du kan göra det lättare för dig när du ska fota genom att använda autoläget eller färdiga effekter som finns att välja mellan. Om du vill ha lite mer av en utmaning eller utnyttja andra funktioner så har den massor av olika inställningar, precis som en systemkamera.
Det är alltså en kamera som du lätt kan ta fina bilder med men som du också kan ställa in precis som du vill och du kan utveckla dina kunskaper något enormt.
Du kan läsa mer om specifika funktioner om kameran på canons hemsida. Den kostade runt 4000 kronor.

Kommentarer
Postat av: ullis(k)

älskar första bilden<3

2011-02-27 @ 16:34:43
URL: http://ulrikaschildt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0