Dag 25 - en första

En första utlandsresa.

Första gången som jag var utomlands var när jag var 3 år och vi åkte till ön Korfu i Grekland. Eller okej, jag var utomlands första gången när jag var ett par månader och vi var i Norge eller Danmark, men första gången jag liksom åkte flygplan och åkte lite längre, var till Grekland. Jag har inga bilder därifrån på någon dator men säkert i något fotoalbum.
Jag har en del minnen därifrån, trots att jag bara var 3 år. Jag kommer ihåg att vi åt bläckfiskringar på en restaurang nere vid stranden, plattorna på gångvägen ner till stranden som blev glödheta mitt på dagen, poolen som i mitten hade en palm som såg ut som en ananas, kattungarna i en buske vid stranden, bananträden som man kunde plocka bananer ifrån om man satt i vårt fönster och tanterna som bodde bredvid oss och som gav mig choklad haha. Det är ungefär vad jag kommer ihåg.
Jag skulle väldigt gärna vilja åka tillbaka till Korfu och Grekland någon gång. Kanske öluffa? Det skulle vara jättekul!

Har ni några minnen från er första utlandsresa?

Kommentarer
Postat av: emma(ip)

åå vad gulligt, jag kan tänka mig en liten emilia springa omkring där :)<333

2011-01-06 @ 20:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0