FACE

Här kommer bilder på grejerna jag köpte på Face igår, och en kass bild på resultatet också :p
Mineralögonskugga Sensitive (lite ljusrosa men framförallt glittrig, den var jättefin på) 165 kronor
Ögonskugga Oak 175 kronor
Rouge Universal 175 kronor



Jag tycker att det är jätteroligt att gå till Make Up Store/Face eller liknande och bli sminkad samtidigt som man får tips och råd. Det är något jag rekommenderar till alla som är det minsta intresserade av make up :)
Eftersom att jag har varit på sminkrådgivning på både Make Up Store och Face nu så kan jag ju jämföra lite vad jag tycker verkar bäst och så. På Face så får man en 30 minuters lektion för 300 kronor + att man får välja produkter för hela beloppet. De finns förstås andra varianter med längre och kortare lektioner, men det här är den vanligaste varianten. De lägger inte ner så mycket tid på basen (foundation/puder) utan fokuserar mest på ögonmakeupen. På Make Up Store får man en 50 minuters lektion för 500, även där får man välja produkter efteråt för hela beloppet. Eftersom att man har en längre lektion på Make Up Store så hinner de förklara och berätta mer om allting. Man lär sig mer om hudvård, de är noga med basen men fixar ändå väldigt fina ögonmakeuper. Priserna är ungefär de samma på båda ställena.

Om man vill lära sig så mycket som möjligt så rekommenderar jag Make Up Store, men om man mest vill lära sig att sminka ögonen så rekommenderar jag Face.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0