kamera

Jag har stor lust att köpa en ny kamera. Jag har en Casio Exilim sen tidigare och pappa köpte en Canon ixus i somras, men jag är inte jättenöjd med någon av dem.
Jag visste inte riktigt om jag vill ha en systemkamera eller en digital. Jag vill kunna ta bättre bilder med skarpare färger än vad jag kan med de digitalkameror jag har men jag vill ändå inte bli tvungen att kunna femtioelvatusen inställningar. Vill inte heller behöva släpa runt på en jättestor systemkamera så i så fall skulle jag ville ha en mindre modell eller en kompakt systemkamera. Jag hittade två alternativ, men det kan mycket möjligt finnas något bättre. Just nu är alternativen en Samsung NX100 eller en Canon PowerShot G12HÄR kan den som är intresserad läsa mer om Samsungen, och HÄR finns mer info om den andra.
Är det någon av er som har testat någon av dessa kameror? Vad tyckte ni i så fall?

Eller är det någon av er som har ett tips på någon annan bra kamera som verkar uppfylla mina krav? Hör gärna av er i så fall!
I vilket fall så har jag inte riktigt tillräckligt mycket pengar nu för att jag ska kunna köpa en riktigt bra kamera, men jag fyller ju år om lite mindre än två månader ;)

Kommentarer
Postat av: MOLLY

Allting bra med dig? (:

Ha en jätte kul lördag kväll!

Kram

2011-01-22 @ 18:58:09
URL: http://tresystrarnaijeans.blogg.se/
Postat av: Robin

Hej!

Jag tänkte bara tipsa om att besöka min blogg.

Hoppas inte att du blir irriterad för att jag

skriver ur mig "reklam" på det här viset.



Se det mer som att jag försöker tipsa dig om

en nystartad blogg i skuggan av Alex Schulman :)



Jag sitter just nu live via via bloggens videofunktion

och det är så att du vill spendera lördagskvällen med

mig så är du mer än varmt välkommen! :)



Mvh

Robin.

2011-01-22 @ 19:32:34
URL: http://blogg.aftonbladet.se/samlaplus
Postat av: Martin The Edge

Jag köpte precis en ny systemkamera Nikon D60 rekomenderas varmt. INte jättedyr - värd att spara till

2011-01-22 @ 19:50:50
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Ellinor

men gud så mysig blogg! och jag säger inte det bara för att.. tycker verkligen det :) så fin design :D

2011-01-22 @ 19:56:36
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se/
Postat av: ullis(k)

jag har hört att canon är bättre, men jag vet inte säkert;)<33

2011-01-23 @ 11:21:22
URL: http://ulrikaschildt.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du kollat på sony NEX-3/NEX-5? :)

2011-01-25 @ 19:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0