sportlovsplaner

Har ni något planerat inför sportlovet? Är det någon som ska åka skidor, åka på solsemester eller bara vara hemma och slappa?

Vi ska åka till Österrike och åka skidor. Jag har varit i Österrike två andra år och det har verkligen varit jättebra skidåkning så det ska bli superkul! Tidigare år har vi varit i en skidort som heter Saalbach och en som heter Ischgl. I år ska vi bo på ett hotell som ligger i Schruns och själva skidsystemet heter Montafon.
I år ska vi ska inte flyga till München i Tyskland som vi gjorde en annan gång. Herregud, det gör jag aldrig om. När vi skulle tillbaka till München för att flyga hem så höll vi på att missa flyget. Bilresan från där vi bodde till flygplatsen skulle ha tagit drygt 2 timmar, men istället så tog det mer än 7, nästa 8 timmar, pga av enormt långa köer och olyckor på autobahn. Snacka om att man blev helt frustrerad och sönderstressad när vi fastnade i köer i flera timmar och klockan bara fortsatte ticka. Det var av ren slump att vi hade startat tidigt på morgonen och åkt cirka 8 timmar innan flyget skulle gå. Men det var tur för annars hade vi missat flyget. Det slutade iallafall med att vi fick springa genom flygplatsen med massa väskor och två meter långa skidfodral och både jag och Cecilia hade varit kissnödiga i ett antal timmar haha. Jag höll på att svimma nästan. Fy fasen, det var verkligen hemskt. Tillslut hade våran 8 timmars långa marginal krympt en hel del. Vi fick en kvarts marginal innan flyget skulle gå och kunde äntligen gå på toa ;)
Så ja, så kan det gå. Som sagt, vi ska inte flyga till München i år utan en lite mindre flygplats ett par mil där ifrån. Det ska bli jättekul iallafall!

Kommentarer
Postat av: tilda

haha, jag ska också till österrike och åka skidor på sportlovet ;)

2011-01-09 @ 15:29:25
URL: http://tildaahlstrom.blogg.se/
Postat av: :)

jag ska också åka skidor på sportlovet, fast i Sälen :)

2011-01-09 @ 17:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0