IM BACK

Hallå Sverige! Nu är jag hemma i Linköping igen och back on track :)
Hur är det med er? Med mig är det inte jättebra just nu, men resan har i alla fall varit toppen! Har haft sol och runt 30 grader varenda dag. Har mest badat, solat och slappat nere vid havet/poolen, men har även hunnit se och göra en hel del andra saker, vissa mer vilda än andra ;) Har åkt parasailing, hoppat från klippor osv. Det är både lättare och roligare att visa bilder än att berätta om allt i skrift, så ni kommer få se massvis med bilder precis som jag lovat. Blir tvungen att dela upp det på ett gäng olika inlägg så de kommer komma upp här allt eftersom.
Vi påbörjade i alla fall hemresan redan i lördags kan man säga, då vi lämnade övärlden och tog en stopp till på fastlandet i en liten mysig ort. Igår åkte vi sen från Kroatien till Italien, gjorde några stopp på vägen innan vi flög hem från Venedig på kvällen. Historien om gårdagen är dock inte lika rolig. Till att börja med var jag på uselt humör nästan hela dagen, på grund av ett antal olika saker, och sen blev inget precis bättre. Det var strömavbrott på flygplatsen av och till i många timmar, och som ni förstår är väl en flygplats en av de ställen som minst gillar strömavbrott. Inget blev väl riktigt som de tänkt sig, och efter en hel del strul slutade det slutade i alla fall med att planet blev 1 timme och 40 minuter försenat. Så vi landade på svensk mark runt midnatt, möttes av en temperatur på cirka 15 grader kallare än vad vi blivit vana vid de senaste veckorna. Jo, det kändes fruktansvärt kallt och surt. Jo, jag ville vända tillbaka in i planet på en gång. Menmen... Strax innan 2 i natt trillade vi in innanför dörren här hemma, och jag kan säga att det var länge sedan det var så skönt att lägga sig i sin egna säng. Huvudet landade tungt på kudden efter en lång och jobbig dag.
Vaknade vi halv 12 i morse, med huvudvärk. Nej, det finns ingen sämre start på dagen. Men tack vare det regniga och tråkiga vädret, huvudvärken + alla saker jag måste göra, så har jag en god ursäkt att stanna inne idag. Ska börja med att ladda över alla bilder innan jag ska sätta igång och packa upp.
Hoppas att ni alla har haft det bra med jag har varit borta. Det är kul att se att det har varit ett par stycken som har kollat in här under tiden :) Nu ska jag försöka se till att uppdateringen blir som vanligt här igen. Massvis med bilder är på G i alla fall, de kommer så fort jag har fått över dem till datorn och någorlunda ordning på dem. Vi hörs om ett tag! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0