SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

Här kommer svar på frågorna från frågestunden!
Det var ett par stycken som ställde ganska många frågor var, vilket såklart är jättekul, men jag valde att dela upp dem så de kommer var för sig ändå för det blir lättare att läsa.


1. till att börja med tycker jag din blogg är sjukt fin !
här kommer några frågor;
vilken är din favorit outfit?
Tack söta du!
Favoritoutfiten är något enkelt som jag trivs i, nu på sommaren skulle det vara jeansshorts, converse och en halvslapp t-shirt.

2. vilken är din favorit film?
Ojoj, svår fråga.. Nu för tiden kollar jag oftast på dvd-boxar och serier, såsom Gossip girl och Pretty Little Liars, men om jag ska välja en film så måste det nog antingen vara Baksmällan, just för att jag kan se den så många gånger och fortfarande tycka den är riktigt rolig, eller någon ut Twilight-serien.


3. skulle du inte kunna lägga ut någon smink/hårvideo?
Jo, absolut! Den frågan har jag också fått förut men nu är det inte långt borta ;) Någon av de närmsta gångerna jag ska sminka mig kan jag lova att göra en video! Påminn mig om det verkar som att jag har glömt bort det om ett tag, men jag lovar att det kommer komma upp.

4. var ifrån beställer du oftast kläder? favorit sida?
Just nu är det nog oftast från Forever 21 jag beställer kläder, men annars är Topshop, Asos och Chicy ett par av mina favoritsidor.

5. Kan du inte visa lite bilder på ditt hus, typ systers rum, vardagsrum och kök? :)
Jag har fått den frågan förut och då sa jag att visst kan jag göra det, men nu när jag har tänkt efter lite så tycker jag att det känns lite fel. Först och främst hade jag i vilket fall inte tänkt visa min systers rum, hon är inte den bästa på att städa haha, men sen tror jag att det skull kännas lite konstigt att visa bilder på resten av huset också, just för att det tillhör ju liksom andra människor än mig också. Mitt rum har jag inga problem med att visa, det har jag redan gjort, men resten berör ju andra människor än mig och det känns lite fel. Hoppas på att ni förstår, det är mest för min familjs skull jag väljer att inte göra det. Men vi får se, någon gång i framtiden kanske :)

6hur många läsare har du?
Det varierar rätt mycket, nu vid midsommar t ex har det gått ner en del, men det brukar väl ligga på 40 - 55 unika per dag. Det är inte några höga siffror, men det är inte det viktigaste för mig just nu känner jag. Jag bloggar ju bara för att jag tycker det är kul och om det är några som läser gör det mig bara extra glad!

7. vilka bloggar läser du?
Framförallt Kenzas, men sen brukar jag titta in på ett par andra också, t ex Angelica Blicks, Lisa Olssons, Tyra Sjösteds osv, plus ett par kompisars bloggar.

8. är det någon speciell person som inspirerar dig i .t.ex. kläder, hår eller sminkning?
Ja, klädinspiration får jag från ett antal duktiga bloggare. Det är mycket därför jag läser bloggar, för jag tycker det är kul med kläder, olika stilar, hur man kan matcha olika färger och material och få riktigt tuffa kombinationer. Klädinspiration får jag framförallt från de jag nämnde ovan, Kenza, Angelica Blick och Lisa Olsson. Dock behöver inspiration för mig inte betyda att jag försöker kopiera deras stilar och garderober, utan bara att jag inspireras och får lite tips som väcker egna tankar och idéer.
När det gäller sminkning och hår inspireras jag inte av någon speciell, just för att jag inte brukar sminka mig så märkvärdigt och det är inte så många som har likadant hår som mig, så det är inte mycket att ta efter andra liksom.

9. säg 3 vänner som du umgås mest med.
Det måste nog vara Linnea, Anna och Annika.

10. vilken är din favorit outfit och ditt favorit klädesplagg? :)
Favoritoutfiten är precis som jag sa ovan, converse, jeansshorts och en t-shirt, och favoritplagget måste nog vara mina shorts från Runwaydreamz :)

11. var får du inspiration av när du väljer kläder?
Som jag skrev tidigare så är det framförallt från bloggar jag får inspiration, men också från t ex we♥it som har massa bilder på snygga kläder. Just när jag ska välja kläder så bestämmer jag mig ofta för någon topp eller ett par byxor som jag känner för just idag, och så hittar jag något enkelt som passar till.

12. vilka bloggar läser du?
De jag nämnt tidigare, framförallt Kenzas, men ibland även Angelica Blicks, Lisa Olssons, Tyra Sjöstedts och kompisars bloggar :)

13. vad tycker du om mig? (a)<3 (ullis)
Tycker du är en riktigt söt och härlig tjej och vi måste se till att träffas snart vännen! <3

14. vilket plagg skulle du inte kunna leva utan?
Oj, ännu en svår fråga.. Men det måste nog bli skinnjackan ändå, perfekt i alla lägen och snygg till allt!

15. vilken är din favvo hemsida att beställa kläder från?
Det blir nog Forever 21 som jag sa tidigare :)

16. vilken är din favvo sida att beställa smycken från?
Även där är Forever 21 bra, men annars Cocoo.se och Style by Tyra.

17. vem är din idol?
Jag måste nog säga att jag inte har någon speciell idol. Kenza är nog största inspirationen när det gäller kläder och bloggning, inom musik är det Justin och Chris Brown, Shay Mitchell när det gäller modellande och skådespeleri...

18. vilken är din favorit ring av alla fina? bild?
super fin blogg ♥
Den svarta på bilden nedan är nog favoriten, passar till det mesta :) Tack vännen!



Sådär, nu tror jag att jag fick med alla frågor! Hoppas att ni är nöjda med svaren. Vissa svar blev ju skapligt långa haha, men när jag väl börjat prata så händer det att jag bara pladdrar på. Om ni inte är nöjda med svaren är det bara att fråga igen annars :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0