det kommer aldrig nånsin vara perfekt

Nya versionen av Snooks album Är kom ju ut på Spotify för ett tag sedan, och sedan dess har jag lyssnat nästan konstant på det. När Snook bildades för ett antal år sedan och var som störst, antar att det också var för ett par år sedan, så var jag fortfarande en rätt liten unge och lyssnade inte på så mycket olika musik. Dock hade jag ju hört deras låt  Mister Cool och den var ju ritkigt häftig haha. Men för snart ett år sedan, när Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray släppte deras hitsinglar på egen hand, Från Och Med Du respektive Gubben i Lådan, så fick jag upp ögonen för dem. Jag hade inte hört några av deras äldre låtar tidigare, men nu när albumet Är kom igen så lyssnade jag på det ett par gånger. Jag förstår att det är många av deras äldre låtar på albumet, men för mig är det alltså nya, kanske för några av er också? Så här såg ungefär händelseförloppet ut när jag lyssnade på albumet, haha.
Efter att ha lyssnat igenom låtarna nån gång: Alla låtar lät precis likadant och förstod mig inte riktigt på dem.
Efter att ha lyssnat igenom låtarna ett par gånger: Började få lite ordning på de olika låtarna och lyssnade mer på texterna.
Efter att ha lyssnat igenom låtarna några gånger till: Började upp ögonen (eller öronen då haha) för vissa låtar och försökte förstå någonting utifrån texterna.
Efter att ha lyssnat igenom låtarna ännu ett par gånger: Hade nu fått mina favoriter bland låtarna, gillade dem och fortsatte lyssna.


Så här är en av mina favoriter, Kommer ifrån.
Vad tycker ni om Snook och albumet Är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0