Q/A

Jag undrar vad ditt bästa styling tips är, vad du tror du kommer att satsa på för stil/färger/ kläder i vår och vad du funderar på att välja för gymnasium  Kramkram

Hallå där! Ett av de bästa tipsen är: keep it simple! Mixa aldrig för många färger och mönster om du känner dig osäker på det. Utgå gärna från ett snyggt och enkelt basplagg och välj resten av kläderna och accessoarer efter det.

Det känns som att det är ett bra tag kvar till våren ännu, men redan nu är jag i alla fall säker på att det kommer bli en hel del pasteller. Mintgrönt och ljusgult framförallt. Dessa färger kommer jag nog bära i form av toppar med enkla modeller och skärningar. Kanske även provar på något som är lite nytt för mig, t ex att bära vitt på vitt. Ska även se till att ge andra byxor än jeans (läs: svarta från carlings) en chans! Sen så kommer jag självklart släpa fram en hel del favoriter, så som skinnjackan, några halvslappa t-shirtar, möjligtvis en del plagg med lite collegestil och så självklart converse. 

Lär samla ihop ett kollage med lite favoriter inför våren så småningom! Gymnasieval får jag någon form av ångest så fort jag tänker på haha. Dock kan jag inte påstå att jag har haft några allvarliga funderingar än. När det gäller skola så lär Katedral definitivt vara ett alternativ, men när det gäller inriktning känner jag mig väldigt osäker. Jag lär vela fram och tillbaka ett bra tag. Kram!

Mintgrönt är en av favoriterna i vår, denna kommer från Zara.


vilka bloggar läser du?

Kenzas.se, fannystaaf.se, angelicablick.se, stylebykling.nowmanifest.com, hannalicious.devote.se, imfancy.blogg.se, lisaplace.devote.se, kanal5.se/andreaswijk, blondinbella.se!


Har du någon favorit stad, i så fall vilken? (i Sverige)

Får jag vara tråkig och säga Stockholm?


Var gillar du att shoppa?

Är det affärer du syftar på? Då vi har ett begränsat utbud här i lkpg hamnar jag oftast inne på Bikbok, H&M eller Monki. Så fort jag lämnar stan för något större ställe så är Topshop och Weekday favoriterna, och om jag har möjligheten att sträcka mig utanför Sverige så hamnar även River Island och Abercrombie på favvolistan. Snackar vi internetshopping, vilket i flera fall kan vara att föredra, så är asos.com samt topshop på förstaplatsen.


Vilka destinationer har du åkt till och vad rekommenderar du?

Korfu, Florida, New York, Österrike & Tyskland (skidresor) x3, Schweiz, Spanien x4 (Gran Canaria, Teneriffa, Menorca & Nerja), Egypten, Italien & Kroatien x3, London... det var nog det. New York, Florida, London och Kroatien är garanterat de ställen som har gjort störst intryck på mig. Vill du ha mycket shopping, många outlets och samtidigt nära till sol och bad är USA mer än rätt. Är du endast ute efter storstadskänsla och grym shopping ska du till London. Vill du ha kristallklart vatten, små mysiga orter och vackra övärldar så är Kroatien absolut rätt ställe.


vad är ditt favoritplagg?

Just nu måste jag nog säga min militärgröna väst från gina, annars är skinnjackan ständigt en favorit.

 

hur är statusen just nu med stockholmsgruppen för dig?

Jag är med i något som heter follow up (uppväxt) hos dem. Jag finns alltså i deras register, men är inte med på deras hemsida. Då jag är uppe i Sthlm ska jag svänga förbi deras kontor och uppdatera mina bilder, och med tiden kan jag hamna under kategorin New Faces på deras hemsida, där man kan bli bokad av kunder.


Vad är ditt läsar rekord?

Runt 100 unika vilket jag absolut får nöja mig med då jag själv känner att jag har för lite tid och motivation att satsa mer på bloggen.


Vilka umgås du med oftast? i skolan/ på fritiden

I skolan är vi ett härligt gäng på 9 tjejer, och vi umgås även en hel del på fritiden. Faktumet att vi umgås varenda dag i veckorna och fortfarande står ut med att se varandra utanför skolan bevisar väl en hel del, haha! Nejdå, det är riktigt fina tjejer det där. Förutom dem så är det mest Anna och Linnea jag umgås med på fritiden, men det har blivit allt för sällan den senaste tiden då vi har haft en hel del för oss alla tre.

Hela gänget samlat!

 


Vad är skillnaden mellan "sidvisningar" och "unika besökare"?

Unika besökare hör man nästan exakt vad det är på namnet, det är alltså varje enskild person, dvs med en enskild ip-adress, som har läst bloggen den dagen. Om samma person läser bloggen flera gånger per dag så visas det fortfarande bara som en unik besökare. Sidvisningar däremot visar hur många gånger bloggen har visas under dagen, så om en person läser bloggen 3 gånger blir sidvisningarna 3.


Hur många läsare har du per dag och när var statistiken bäst?

Det varierar rätt mycket och är ganska svårt att svara på, men det är inga höga siffror. I genomsnitt runt 55-60. Statistiken ökar tydligt då jag själv uppdaterar mer men framförallt då läsare har tid att sitta vid datorn. I slutet av sommaren har jag för mig att min statistik var som bäst. Som jag sagt tidigare får jag nöja mig med de siffrorna tills jag själv har ork och motivation att satsa mer på bloggen. Antalet besökare anledningen till om jag bloggar eller inte.

 

Hur går det med Stockholmsgruppen och modellandet?

Svaret på det hittar du strax här ovanför!


Kan du berätta historien om hur argenturen hittade er? Kan inte du lägga ut massor med bilder från fotograferingarna?!

Visst kan jag berätta det! Det var två scouter från Stockholmgruppen, Jenny och Therese, här i Linköping i höstas. De sprang in i min syster på stan och undrade hur lång hon var, om hon var med i någon modellagentur osv, tog en bild av henne och sa att de skulle höra av sig i veckan. Senare samma kväll stötte vi på dem på Idol, och då var även jag med. De konstaterade att vi var väldigt lika och att även jag var lång, och frågade om de kunde höra av sig till oss båda. Några veckor senare åkte vi upp till deras kontor i Sthlm, fyllde i papper och tog bilder. Har även varit där en till gång efter det och uppdaterat bilderna.

Tyvärr har jag inte bilderna, och jag har inte ens fått se dem haha. Det var i alla fall väldigt naturliga bilder vi tog eftersom det är vad de behöver för att lägga upp på deras hemsida.

 


Vilken är din absoluta favortiaffär?

Bara en enda? Ojojoj… men det måste nog ändå bli Topshop.


vad är ditt absoluta favoritplagg?

Skrev svaret en bit upp, just nu är det min militärgröna väst!

 


Du måste uppdatera oftare för din blogg är super!!

Haha, tack söta du! Dock finns det vissa perioder då jag knappt har någon tid över till bloggen överhuvudtaget vilket även jag själv tycker är tråkigt. Motivationen finns inte heller alltid där hos mig då man sällan får någonting tillbaka som bloggare, om man inte lyckats bli riktigt stor förstås. Men visst kan jag försöka uppdatera oftare, och det skulle gå mycket lättare om jag fick en liten motivivationskick då och då.


Får du månadspeng eller studiebidrag? Hur mycket? Hur har då råd med så fina kläder?

Något mitt emellan måndagspeng och studiebidrag kanske man kan säga. Det känns väldigt privat att diskutera pengar såhär öppet, men jag kan säga att det är mellan 800-1100 kr i månaden. Har dock haft lägre månadspeng väldigt nyligen och istället fått de kläder jag behöver, men nu vill jag ha mer kontroll och möjlighet att spara själv. Fint och dyrt behöver inte alltid hänga ihop! Om jag endast levde i märkeskläder skulle jag inte äga samma mäng kläder som jag gör idag.



Kan du visa din finaste outfit som du haft på dig enligt dig?

Oj, det var en klurig fråga. Nästan för klurig till och med haha. Här får du en av mina favoriter iallafall!

 


Vilken linje/gymnasium funderar du på??

Du hittar svaret en bit upp!


kan du inte visa snygga outfits på din blogg? din blogg är grymt bra! :)

Tack sötis! Menar du att jag ska lägga upp fler outfits, att mina outfits inte är tillräckligt snygga eller att jag ska visa ett par favoriter? Haha! Ska iallafall försöka hinna med att lägga upp outfits lite oftare då det har blivit rätt dåligt med det på senaste tiden.


Tjänar du pengar på din blogg? isåfall är sidan du tjänar på bra?

Nej, det kan jag inte påstå att jag gör. Har nyligen blivit medlem hos adsettings och bloggerfy, men ska jag vara ärlig känns det som att chansen att tjäna något på det är rätt långsökt. Det fungerar säkert bra om man har många läsare eller verkligen går in för det, men för mig är det ingen hit.


Vilket café tycker du har godast saker här i Linköping? Vilket är billigast? Vad för något rekommenderar du att man köper när man ska fika på expresso house?

Esspresso House! Där är största favoriterna frapino, morotsmuffins och manhattan brownie. Billigast kanske är Gränden? Men det beror ju på vad du vill ha förstås.

 


Hur mycket pengar får du i månaden? Någon gång sa du att du brukade göra av med ca 1000 kr i månaden, vilket känns ganska mycket för en 14:åring! (fuskigt!)

Svarade på det strax här ovanför. Dock varierar det såklart hur mycket jag gör av med! Att jag får 1000 kr betyder inte att jag gör av med 1000 kr. Vissa månader är det mer än andra, vissa månader gör jag inte av med någonting alls utan sparar alltihop. Ni behöver iallafall inte oroa er över min ekonomi haha.



kan du inte uppdatera din blogg oftare?

Hade i princip samma fråga en bit upp, men jo visst kan jag försöka, men ni förstår säkert att jag många gånger inte har tid.



Vilket är ditt  favoritmärke?

Alexander Wang. Dock förblir det ju sådant man bara tittar på och drömmer om. Acne har massvis snyggt också, och som tur är i priser lite närmare verkligheten.

Acne.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mikael

Hej, jag har startat ett modeforum forum.modekampanj.com och skulle behöva lite hjälp från modekunniga personer att få det att rulla. Jag skulle bli väldigt glad ifall du har lust att ta en titt. Självklart kan du skriva om din blogg och ha med den i dina inlägg. En moderator roll finns att hämta för seriösa personer. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta

2012-02-12 @ 16:58:46
URL: http://www.modekampanj.com
Postat av: felicia

vart har du köpt västen?? sjuukt snygg och letar galen! :( :D kram

2012-09-06 @ 08:50:44
URL: http://felicia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0