in the middle of nowhere

Nu är jag hemma från klassresan och ett par dagar fyllda med äventyr! Har hunnit med att göra en hel del under dessa dagar, bl a det jag nämde tidigare. Har även stött på en hel del som man skulle kunnat klara sig utan; myggbett, kyla, brännässlor, Lars, och naturen som enda plats att göra sina behov på så att säga, haha, men det är väl sådant som nästan hör till? Eller ja, det är åtminstone väldigt svårt att slippa undan.
Kanotpaddlingen vi gav oss ut på idag måste jag väl ändå säga var det största äventyret. Riktigt synd att vi rekommenderades att inte ta med kameror eller mobiler, för attans så mycket ni hade fått se då. Kan i alla fall berätta att allt kändes väldigt kul till en början. Vi hittade in till en liten bäck som ledde in mot skogen och som var omringad av träd ända ner till vattenbrynet. Ovanför var det som ett tak av träd och växter. Riktigt mysig och gissa vilken häftig känsla det var att glida fram där! Sedan blev det väl lite mindre roligt, efter x antal timmar och då vi skulle följa en kanal som gick igenom ett par hundra meter vass. Problemet var bara att kanalen inte fanns. Så det var vi som gjorde vägen. Sen stötte vi ju på problemet med 15 cm tjock lera vi var tvugna att gå i också - barfota. Haha, ja, mer behöver vi kanske inte gå in på de där detaljerna...
Trots en del problem, hinder, uteblivna nödvändigheter och en relativt låg komfortfaktor, så blev det en riktigt lyckad och mysig resa.
När jag kom hem stod jag längelänge i duschen och skrubbade bort all skit, tog inpackning och dränkte mig i tvål. Har ätit god mat och nu känner jag att det var alldeles för länge sedan jag hade en slapp kväll framför tv:n. Så det är precis vad som väntar.
Puss, ta hand om er! ♥

Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: hejsan!

japp, det är två rätt enkla grejer som jag kan visa, vill du att jag gör det på din design eller vill du lära dig? :)

2011-08-27 @ 12:46:48
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: HANNA

okej.. hmm.. hittade nåra grejer på google, jättebra guider:

http://www.designadinblogg.se/fa-en-linje-under-rubriken/

och vad var det mer? :)

2011-08-27 @ 14:38:37
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: HANNA

sv: ja juste, haha. Det finns guide på det med, fast inte med alla snygga grejer liksom.

http://www.designadinblogg.se/byta-farg-pa-lankar-i-din-blogg/

där är bara lite bascis, inget speciellt liksom. men när du har fixat så att du vet vart allt är kan du ju säga till igen så skickar jag koderna till kursiv, större och sånt:D

2011-08-27 @ 14:51:21
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0