Dag 28 - det här saknar jag

Jag la ju inte upp dag 27 igår när det egentligen skulle ha varit, så ni får två idag istället.


Jag saknar sommarlov, varma sommarkvällar, sommaroutfits, sommardagar, sommarbilder, sommaraktiviteter och bara känslan av sommar. Sommar sommar sommar sommar... Ta mig tillbaka! Kan ju ta mig till värme iallafall? Saknar Kroatien, värmen och det underbara vattnet.
Något som jag saknar oerhört är att gå på dagis. Fatta så skönt egentligen!? Springa runt och leka hela dagarna, slippa tänka på att man måste prestera och anstränga sig hela tiden och bara leka. Om någon hade sagt åt mig att när jag gick på dagis och lekis var enda gången man skulle slippa känna press på sig så skulle jag verkligen ha njutit mycket mer när jag väl gick där.
Det är massor mer saker som jag också saknar, att kunna göra saker utan att behöva tänka efter alltför mycket och utan att få dåligt samvete efteråt, känslan av att jag inte bryr mig om vad andra tycker, känslan av att inget annat spelar någon roll förutom det jag gör just nu. Men jag har lärt mig att allt man gör får konsekvenser, det finns mer att tänka på än nuet och att allt inte varar för alltid.
My way to escape. Free from problems, free from all requirements. Now I'm here and that's all that matters. The only thing that's missing is someone to share it with.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0