Dag 29 - mina ambitioner

Ambitioner, det är typ vad man vill uppnå va? ;) Aa, det säger vi.


Okej.. Jag vill gå ut skolan med bra betyg som jag är nöjd över. Jag vill få ett jobb som jag trivs med och som jag tjänar någorlunda bra på. Jag vill ha "hittat mig själv" innan jag är 25, veta vad det är jag vill jobba med osv. Det skulle förstås underlätta om jag redan om några år visste vad jag skulle vilja jobba med när jag blir äldre, så att jag kan välja rätt inriktning på gymnasiet. Jag tror inte att jag kommer veta det inom en så snar framtid, jag tror det kommer vara väldigt svårt för mig, men till gymnasiet ska jag nog lyckas välja rätt ändå.

Innan jag har fyllt 25 så vill jag alltså ha skaffat mig ett bra jobb, eller om jag håller på att gå en utbildning då, träffat "den rätte", flyttat till en fin lägenhet och så vill jag känna att jag har koll på mitt liv.



Det är pretty much it tror jag. Det kanske känns lite långsökt, det är ju ett bra tag tills jag fyller 25 menar jag, men det är det enda som jag verkligen vill uppnå. Det som nu ligger närmast i framtiden är ju att gå ut nian med bra betyg, vilket inte borde vara allt för svårt. Visst kommer det krävas en hel del men för mig är det inte ett måste att ha MVG i alla ämnen precis. Fast kanske åtta-tio MVG och resten VG eller något :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0