svar på frågestund

Här är svaren på frågorna ni ställde till frågestunden :)

Hur lång är du exakt?

Vet inte exakt, men ungefär 172-173 cm skulle jag tro.

Vilket gym tränar du på?

Friskis och svettis, oftast i Tannerfors för det är störst där men ibland i Kanonhuset också

Har du strulat med någon?

Nej

Oskuld?

Ja

Vilken är din favvo affär?

Bikbok

Gillar du att doppa tungan i öl? (kanske borde säga att den är från linnea, emma och anna? haha)

Nej, det är svinäckligt!

Har vi bra humor? (från l, e & a den också)

Långt ifrån min klass kan jag ju säga; )

Förstår du din tv? (från samma små barn haha)

Hah, ibland inte

Hur lång tid tar du på dig att fixa dig på morgonen innan skolan?

Att fixa håret och sminka mig brukar ta ungefär en halvtimme

Hur många läser din blogg?

Inte så jättemånga. Det kan variera ganska mycket från dag till dag, men det brukar oftast vara mellan 20 och 35.

Har du rökt nån ggn?

Nej

Vad e dina nyårslöften?

Jag har inga ordentliga löften, men typ att jag ska fortsätta träna, försöka att inte äta allt för mycket godis och att bara köpa saker som jag verkligen vill ha eller behöver.

Hur mkt får du i månadspeng?

300 kronor

Skulle du kunna tänka dig att jobba inom mode-världen?

Ja, absolut! För inte så länge sedan så ville jag jättegärna bli designer, men nästan alla designers har ju börjat sin karriär genom att göra sina egna kläder och jag är inte bästa kompis med symaskiner om man säger så ;) Men att få rita kläder eller jobba med något annat inom modevärlden skulle jag absolut kunna tänka mig.

Har du någon beroende( asså nt typ vänner o familj utan typ, måste alltid ha halsband elr nagellack)?

För ett tag sedan så hade jag nagellack nästan hela tiden, men nu har jag inte orkat fixa naglarna på ett tag. Kan man kalla tofflor för ett beroende? Det har jag i alla fall hela tiden när jag är hemma.

Hur mkt spenderar du på kläder o sånt i månaden?

Det är väldigt olika, vissa perioder hittar jag ingenting medan jag andra perioder kan köpa hur mycket som helst. Men i genomsnitt skulle jag gissa på drygt 1000 kronor i månaden.

Kan du visa i ett inlägg hur du sminkar dig o fixar ditt hår?

Ja, visst! Dock har jag ingen superbra kamera att filma med och inget bra program att ladda upp videor med här på bloggen (någon som har ett tips på det?), men annars kan jag försöka lägga upp bilder, typ steg för steg? Fast det kanske blir konstigt och det kanske inte är lika kul? Skriv vad ni tycker eller om ni har tips på program!

Hur många har du varit tillsammans med?

zeroo

Vilken e din favvo i glossip girl (en av tjejerna, o en av killarna)?

Blair och Nate

Om du fick byta liv med nån för en dag vem skulle det vara?

Kan man säga någon i en film? I så fall skulle jag vilja vara Alice Cullen, vill prova på att vara vampyr och kunna se vad som ska hända i framtiden hihi :) Om det måste vara en riktig person så skulle jag välja någon kändis, i princip vem som helst, för att få prova på det.

Vad har du för bh-storlek?

B 70/75

Har du varit full, om inte, har du druckit alkohol?

Jag har inte varit full men jag har smakat öl, vilket smakade skit.

Vad har du för betyg, om du nu får det?

Egentligen är det bara omdömen vi får eftersom att jag går i sjuan, men på min skola så är det exakt likadant som betygen man får i åttan. Den här terminen fick jag 4 MVG och i resten av ämnena fick jag VG.

Vilken skola går du på?

Internationella Engelska Skolan i Linköping

Vad klarar du dig inte utan?

Mina vänner, min familj, min mobil, min dator och mat haha.

Vem är din absolut bästa vän, får endast välja en?

Sorry, det går inte haha.

Vilka bloggar läser du?

Kenzas, Fokis och mina vänners bloggar läser jag varje dag, ibland kollar jag in på Kissies eller Tyras.

Vad använder du för smink?

Till vardags använder jag Cover all mix concealer & puderfoundation från Make Up Store, rouge från Isadora (fast den har spruckit så jag köpte ny igår på Face) och mascara har jag just nu från Bodyshop (annars brukar jag ha Million Lashes eller Lash extension effect från Maxfactor). Ibland använder jag mitt läppglans från Make Up Store och ögonskugga, i så fall använder jag en ljus skugga från Sephora eller en från Maxfactor med två olika färger och med lite skimmer i. (blevdetenaningrörigtdärellervadsägerni?:))

Vad använder du för hårprodukter?

Vad jag använder för schampo och balsam varierar men oftast brukar jag använda Schwarzkopf Shea Cashmere eller Elvital Shine/total repair 5. Efter att jag har duschat håret tar jag i Redken Extreme Anti-snap/Iron Repais eller Kérastase Oléo-relax. Inpackning använder jag lite då och då, brukar oftast ta i samma serie som schampot jag använder just då.

Om du skulle träffa JB, hur skulle du reagera då?

Om jag inte var beredd på det så skulle jag troligen bli helt chockad och inte veta vad jag skulle ta mig till haha. Och det kan leda till vad som helst i princip. Ne men jag skulle nog skrika till när jag insåg att det var han och sedan springa fram och krama honom.

Vilket land skulle du vilja åka till, som du inte redan sett?

Massor! Västindien, Thailand, Japan, Sydafrika, Malaysia, Turkiet mm.

 

Det blev en aning rörigt där med alla namnen på hårprodukterna, så här kommer bilder på de jag brukar använda istället.

 

Hoppas att ni är nöjda med svaren :)

Skriv en kommentar annars.


Kommentarer
Postat av: emma(ip)

Bra svar, fattade nästan allt med din sminkning haha:)<333

2011-01-05 @ 15:28:37
Postat av: Aurora

du går ju i internationella skolan, vad skiljer den från en "vanlig" skola? :)

bäst blogg!

2011-09-19 @ 20:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0