förnyelse

Just nu känner jag mig väldigt pepp på att göra i ordning och skaffa lite nytt till mitt rum! Har länge blivit lovad en ny fondvägg, men tidigare i våras när vi varit och kikat på tapeter så lät jag det själv tillslut rinna ut i sanden. Nej, det är verkligen inte min stil. Vanligtvis brukar jag nästan alltid ta tag i saker och se till att någonting händer och att det blir gjort. Men just då kände jag att det inte fanns något som var riktigt rätt, och det är klart att det måste kännas helt rätt, så jag lät det vara. Hade inte så himla mycket ork att fortsätta leta ju då heller, så jag lät det vara och sjunka in lite liksom. Och det var nog precis vad jag behövde. Nu har jag fått nya krafter och idéer till hur jag vill att det ska se ut, och jag har kommit fram till det rätta när det gäller ny tapet. Det är inte något djärvt, färgstarkt eller vågat, men det är rätt, det känner jag på mig.
Sen har jag väldigt stor lust att slänga ut min hylla också. Ja, slänga ut den är precis vad jag allra helst skulle vilja göra. Men sen är det ju så att det är en del grejer i den som jag dessvärre inte vill slänga ut, så de måste jag hitta en ny plats för. När jag väl gjort det, och alltså kan slänga ut hyllan, så ska jag istället ställa ett klädställ på platsen där hyllan stod. En både snygg och praktisk inredningsdetalj!
Det finns ett antal olika varianter av klädställ på Ikea och det är 3 stycken som jag ser som alternativ. En är vit, nätt och enkel, en annan är silvrig, praktisk och med en skohylla under, och den sista är den på bilden ovan; svart, snygg, enkel och lagom. Det är nog en svart jag allra helst skulle vilja ha, men samtidigt vore det smidigt med en skohylla under... Nåja, det tåls att tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0