HOMEMADE

Blev nyss färdig med linnet jag sydde. Här kommer ett par bilder, inte grymma precis men ni ser ungefär hur det ser ut i alla fall.
Inte superstrykt eller så haha..
Från början hade jag alltså en stor t-shirt från H&M herravdelning. Började med att klippa bort kanten vid halsen, och sen mer urringat i ryggen. Gjorde det även kortare och smalare, genom att klippa bort sömmarna på sidorna + ett par centimeter till, och sen sy nya sömmar.
Så här ser ni vad man kan göra med en gammal onödig t-shirt, även fast man inte har världens syskills.
Måste dock sy om vissa delar av sömmen där uppe, det blev inte supersnyggt när jag bråkade med symaskinen där ett tag.
Men annars är jag rätt nöjd i alla fall. Det blev rätt bra med tanken på att jag knappt använde måttband eller något, utan i början när vi klippte så körde vi på känslan bara.
Jag har alltså inga exakta mått att ge er, men om någon av er skulle vilja prova något liknande själva så säger jag åt er att våga testa och lita på er känsla, det kan inte bli värre än katastrof ;) Och om jag lyckas helt okej, så kommer ni lyckas tusen gånger bättre, med tanken på hur duktig jag är på att sy haha.
Det var faktiskt roliga att experimentera lite själv och försöka sy något. Det känns rätt kul eftersom jag är den enda som har ett sånt här linne, hur snyggt eller fult det än är så är det i vilket fall som helst unikt.

Kommentarer
Postat av: emma ( utan ip, haha)

De vart ju super snyggt :)<333

2011-03-07 @ 19:56:20
Postat av: ullis(k)

det vart ju snyggt ju!<3333

2011-03-08 @ 18:58:52
URL: http://ulrikaschildt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0