q/a part II

Kläder / Mode / Skönhet / Tips


Vart köper du mest kläder ifrån?

Svar: Det är väldigt olika var jag handlar kläder måste jag säga, men den affär jag handlar mest på måste nog ändå vara Bikbok.


10 bästa klädbutikerna på nätet(enligt dej)?

Svar: Topshop.com, asos.com, nelly.com, chicy.se, forever21.com, modekungen.se, shopnastygal.com, urbanoutfitters.co.uk, hm.com & zara.com


Favoritplagget?

Svar: Min jeansväst med fårskinn!

 

Vad har du för något klädesplagg som du letar efter i butiker?

Svar: Just nu är det inte speciellt jag letar efter eftersom jag har gett mig in på något så pass tufft som en 10 veckors lång plånboksdiet ;) Men om det är något som jag lär kolla efter när dessa 10 veckor är slut så är det stora, mysiga stickade koftor, en poncho och så är jag sugen på ett par nya snygga jeans!

 

Vart köper du mest kläder ifrån i Linköping?

Svar: Bikbok, H&M, Monki, JC...

 

Vilka är de viktigaste färgerna i höst?

Vinrött, senapsgult och smaragdgrönt. Något som är viktigt varje höst är också alla mysiga bruna, grå och beiga toner, och såklart svart.


Önske-outfit?

Någon enkelt men snyggt, och som jag verkligen trivs i. Beror rätt mycket på säsong också, men just nu skulle det nog vara skinnjacka med fårskinn, ett par snygga jeans, en enkelt enfärgad topp och ett par JC Litas. Och såklart en ursnygg väska till det! Gärna Alexander Wang Rocco.


Hur mycket kan kläderna du köper kosta?

Svar: Det beror helt på vad det är för något. Skor och jackor kan ju kosta över tusen kronor, men det skulle jag sällan köpa en tröja för t ex. Sen beror det ju en hel del på märke, kvalitet osv. Så ja, en rätt svårt fråga ;)

 

Höstens måste-ha-plagg?

Svar: En mysig poncho, skinnshorts/skinnbyxor, ett metallic-färgat plagg och gärna någonting med fårskinn!

 

Vem tyckte du hade snyggast klädstil bland niorna som gick ut i våras? Jag går själv på engelska, så hade varit kul att veta din åsikt! :)

Svar: Oj, kommer knappt ihåg vem som gick ut nian i våras.. haha. Men jo, vad jag kommer ihåg så hade Sanna Funck hade mycket snygga kläder i alla fall.

 

Om du fick 3 saker (måste ha med mode och klädsel att göra), vad skulle då dessa vara? prislappen spelar ingen roll, de kan kosta hur mycket som helst!:)

Svar: Svår fråga! Men okej, utan att tänka så länge så skulle jag nog säga en Alexander Wangs väska Rocco (med nitar undertill), en Mulberry Bayswater eller Alexa, och ett par Jeffrey Campbell skor, antingen Litas, Everest, Denmarks, Brit-2...

 

Vilka krämer använder du? typ till kroppen o torrhudskräm mm.

Svar: Just nu använder jag en body lotion från L'oreal, Nutri Soft, och en ansiktskräm med aloevera från Body Shop ( se båda här ) Sen har jag en bra ögonkräm med E-vitamin, också från Body Shop. Handkräm och så använder jag lite olika, det händer att jag snor från mor min ;)

 

Kan du tipsa om något schampo?

Svar: Schwarzkopf har ett gäng olika bra schampon och balsam, jag har nog provat nästan alla. Mina favoriter är Shea Cashmere och Nutri Protect.

 

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0