hemma!

Nu är jag hemma igen, efter en skön helg på landet :)

Idag blev det en tur med båten ut till en liten ö. Tog med lunch och slappade på fina klippor i solen. På hemvägen så blev det lite skumpigt och blött ^^ Det var riktigt stora vågor ute på östersjön, och med en inte allt för stor båt så flyger man en del! Och så skvätter det, speciellt jag som satt längst fram i båten blev blöt. Men det var kul, nästan som Colorado på Liseberg! ^^ Sen när vi kom tillbaka var det bara att packa ihop grejerna och städa lite så åkte vi hem sen. Det tar bara drygt en timme med bil, så det går rätt fort.
Även om sommarstugan (som egentligen är min mormor och morfars) är rätt liten, så är det skönt att kunna åka ut på landet och komma iväg från stan ibland. Det är inte så att man vill sitta i stugan hela dagarna, för den är som sagt inte så stor, men att bada och åka ut med båten är skönt. Det är så härligt att sitta längst fram på båten när den susar fram på vågorna och vinden blåser i håret. Och så får man inte glömma att åka tube. Att studsa på svallvågorna och nästan flyga ovanför vattnet. Jag älskar känslan när det går riktigt fort. Underbart.
Nu är jag hemma iaf, skönt det också. Min vecka blir nog rätt lugn. Ska gå på stan nån dag, och på onsdag är det eclipse med saknade clara! Är det någon annan som vill träffas i veckan? :) Finns här elr på mobilen. Och nu är det bara ca. 1 och en halv vecka kvar till jag drar till Kroatien. Gud så skönt det ska bli (:



om man frågar mig, så är det inte riktig värme förrän man kommer utomlands. Kroatien är en av de finaste platserna jag har varit på, speciellt med det fina vattnet. Så underbart det ska bli att komma tillbaka! Bilden är dock från Florida, där är det otroligt fint också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0