Dag 23 - det här får mig att gråta

Enligt vissa, det beror förstås vad man jämför med, så har jag säkert inte gått igenom något jobbigt över huvudtaget i mitt liv. Så jag har det inte jobbigt på något sådant sätt. Saker som kan få mig att gråta är så klart om jag skulle skada mig rejält eller om någon skulle dö eller liknande, men det händer ju som tur är inte ofta.
Vad som annars kan få mig att gråta är när man känner att allting bara blir för mycket. Det behöver inte vara något stort och allvarlig egentligen, utan det kan räcka med ett antal jobbiga småsaker. T ex att man kanske är irriterad på någon, det är något som inte fungerar eller som inte har gått som man tänkte sig, någon är arg eller besviken på en, man har blivit missförstådd men lyckas inte förklara sig eller man känner att man har för stor press på sig. Jag tror att det har hänt alla någon gång att man börjar gråta nästan utan att man vet varför. Då är det antagligen för att det är en antal mindre saker som inte är så jobbiga i sig, men när flera sådana saker händer byggs det liksom på och tillslut blir det för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0